Ga je beginnen met SEO dan is een goede strategie erg belangrijk. Maar waar bestaat een goede strategie nu eigenlijk uit? Wat zijn de onderdelen van een goede SEO strategie? Hier beantwoorden wij deze vragen voor u!

De basis: wat is een SEO Strategie?

Allereerst moeten we weten wat SEO eigenlijk is. SEO (Search Engine Optimisation) is het optimaliseren van uw website en inhoud om zo hoog mogelijk in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) te komen. U heeft misschien gezien dat sommige websites bovenaan de SERP’s staan, terwijl anderen nooit gevonden lijken te worden. Dit heeft alles te maken met de juiste optimalisatie van uw website. Een zoekmachine onderscheidt zich van andere soorten software doordat ze in staat is te begrijpen wat gebruikers willen, dankzij de algoritmes die bepalen hoe ze werken. Met deze kennis kunnen zoekmachines zeer accuraat bepalen de beste resultaten voor een specifieke zoekopdracht. Met andere woorden, als je het goed doet kun je je website als nummer één in de SERPs laten verschijnen voor de zoekwoorden die je kiest. Echter, optimaal is niet alleen maar hoger en hoger scoren zonder je zorgen te maken over rankings of kwaliteit van de inhoud. Nee, dit zal resulteren in een tijdelijke boost in verkeer naar uw site, maar Google zal ook actief kijken naar hoe relevant uw inhoud is op basis van tal van verschillende ranking factoren.

De onderdelen van een SEO strategie

Dus wat zijn de componenten van een SEO strategie? Nou er zijn drie belangrijke onderdelen om te overwegen bij het opzetten van een SEO strategie die werkten kunnen worden uitgevoerd.

SEO: inhoud en trefwoorden

Ten tweede is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw website de juiste soort inhoud bevat en de juiste zoekwoorden gebruikt. Als u zich richt op deze twee dingen, dan garanderen wij dat u een goede basis genereert voor SEO succes. Het kost wat tijd om dit goed te krijgen, maar als je eenmaal klaar bent met deze fasen (en als je nog steeds denkt dat je hulp nodig hebt), zijn er bedrijven zoals SEOFY die u kan helpen dit voor u te doen.

SEO: on-page optimalisatie

On-page optimalisatie is misschien wel een van de belangrijkste onderdelen van een SEO strategie. Dit omvat zowel uw website en de inhoud ervan, maar ook uw titels, beschrijving/snippets, headlines en vele andere factoren. De pagina zelf speelt een enorme rol in termen van ranking goed in SERPs, zo niet de grootste rol. Het correct optimaliseren van deze onderdelen kan u later veel opleveren met betrekking tot rankings en verkeer. U zult echter nauwgezet de richtlijnen van Google voor webmasters moeten volgen om dit goed te doen.

SEO: externe signalen

Tot slot is het cruciaal om rekening te houden met de invloed van externe signalen bij het opzetten van uw SEO-strategie. Dit omvat een reeks factoren die kunnen worden gebruikt om het belang en de autoriteit van uw website te bepalen. Andere zijn backlinks, sociale signalen en merksignalen.